Deutsch von Anfang an. Frühes Deutschlernen als Chance – Perspektiven aus Südosteuropa

Publikacija Deutsch von Anfang an. Frühes Deutschlernen als Chance – Perspektiven aus Südosteuropa(Njemački od samog početka. Učenje njemačkoga kao prilika – perspektive iz jugoistočne Europe) proizašla je iz projekta Deutsch von Anfang Goethe-Instituta Istanbul. Stručnjakinje za rano učenje njemačkog jezika iz šest jugoistočnoeuropskih zemalja (Bosna i Hercegovina, Grčka, Hrvatska, Makedonija, Srbija i Turska) analiziraju stanje ranog učenja njemačkoga u obrazovnim sustavima svojih zemalja istražujući sljedeća pitanja:

  • Koje jake i slabe strane odlikuju rano učenje njemačkog jezika?
  • Pred kojim izazovima stoji daljnji razvoj ranog učenja njemačkoga?
  • Na koje se potencijale može osloniti razvoj kvalitete ranog učenja i poučavanja njemačkog jezika? Koje su promjene neophodne u svrhu poboljšanje kvalitete nastave njemačkog jezika u ranoj dobi?

U središtu prikaza stanja u zemljama sudionicama projekta nalazi se sljedećih šest područja od suštinske važnosti za rano učenje njemačkog jezika:

  • obrazovnopolitički i sistemski okvirni uvjeti
  • kurikulske odredbe
  • nastavni materijali
  • evaluacija
  • obrazovanje i stručno usavršavanja učiteljskog i odgajateljskog kadra
  • povezanost istraživanja i prakse

Prilozi iz šest zemalja daju detaljnu i raznoliku sliku ranog učenja njemačkog jezika u jugoistočnoj Europi, pokazujući velike razlike posebice u odnosu na okvirne uvjete, ali i poveznice u kontekstu metodičkih i jezičnopolitičkih trendova u Europi u području ranog učenja jezika.

Kao najvažnije postignuće projekta na temelju analize stanja u zemljama sudionicama razvijene su Preporuke za rano učenje i poučavanje njemačkog jezika. Preporuke se, kao i cjelokupna publikacija, obraćaju nadležnima u obrazovnom sektoru, stručnjakinjama i stručnjacima, odgajateljicama i odgajateljima, učiteljicama i učiteljima te svima zainteresiranima za reforme u smislu integracije ranog učenja njemačkog jezika u koncept europske višejezičnosti.