Europsko obrazovanje. Koncepti i perspektive iz pet zemalja

Prvi svezak iz Biblioteke Obrazovanje u Europi – Obrazovanje za europu – Centra za europsko obrazovanje izdan je pod nazivom „Europsko obrazovanje. Koncepti i perspektive iz pet zemalja“ Svezak je publiciran na dva jezika: na hrvatskom jeziku u izdavačkoj kući Školska knjiga, Zagreb i na njemačkom jeziku u izdavačkoj kući Waxmann Verlag GmbH, Münster

Ova je publikacija proizašla iz interdisciplinarnog projekta Učenje za Europu financiranoga sredstvima EU. Znanstvenici iz pet zemalja (Njemačke, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Nizozemske i Srbije) bave se središnjim pitanjima europskog obrazovanja:

  • konceptima te obrazovnim i obrazovnopolitičkim strategijama
  • problematikom višejezičnosti, interkulturalnosti i obrazovnih standarda na osnovi empirijskih analiza
  • europski usmjerenim obrazovnim reformama u Jugoistočnoj Europi.

Pritom sve radove povezuje pitanje koje promjene još valja provesti želi li se omogućiti razvoj „obrazovanja bez granica“ i bez diskreditacije nacionalnih odnosno regionalnih tradicija. Poseban je naglasak stavljen na jezičnopolitičko i jezikoslovno utemeljenje europskog obrazovanja te na odnos europske višejezičnosti, interkulturalnoga i općeg obrazovanja. Unatoč različitom gledanju na probleme tijekom zajedničkog rada, uvijek se ponovno pokazalo da, bez obzira na specifične nacionalne i regionalne tradicije i orijentacije u obrazovanju, postoji zajednički korpus pitanja i zajednički cilj – koncipiranje i primjena europskog obrazovanja kao interkulturalnoga, višejezičnoga, diskurzivnoga općeg obrazovanja.