Obrazovni koncepti i obrazovanje učitelja u europskoj perspektivi drugi je svezak Biblioteke „Obrazovanje u Europi – Obrazovanje za Europu“ Centra za europsko obrazovanje. Svezak je proizašao iz projekta „Modernizing Teacher Education in a European Perspective“ provedenoga u okviru programa TEMPUS IV uz potporu Europske unije.
Projekt je okupio stručnjake sa zapadnoeuropskih i jugoistočnoeuropskih sveučilišta u istraživanju problematike implementacije europske dimenzije u kurikule i strukture nacionalnih sustava obrazovanja učitelja te pitanja modernizacije obrazovanja učitelja iz europske perspektive.
Spektar tema koje se u ovom svesku kritički razmatraju seže od (nacionalnog) istraživanja obrazovanja učitelja i društveno-teorijskog utemeljenja obrazovanja visokoškolskih nastavnika, preko odnosa nacionalnih reformi obrazovanja učitelja i stvaranja europskog obrazovnog prostora do strukovnog obrazovanja, a uključuje i radove koji se iz perspektiva različitih disciplina bave međukulturnim obrazovanjem te očuvanjem i poticanjem (europske) višejezičnosti u području studija, visokoškolske nastave i znanstveno-istraživačkog rada.
Vezano uz pitanje europskog obrazovanja nužno je, između ostaloga, pronaći odgovore na sljedeće izazove: tehnološko sužavanje obrazovanja moglo bi dovest do istiskivanja kritičkog promišljanja obrazovnih ciljeva i sadržaja; anglofonizacija znanstvene komunikacije pod egidom internacionalizacije ugrožava znanstvenu raznolikosti, a jezičnoj i kulturnoj raznolikost u području javnog obrazovanja prijeti ograničavanje u korist smanjivanja broja jezičnih opcija.